Estimert verdi
6 000 000 kr
Maksimal verdi: 6 000 000 kr
Tilbudsfrist
20. nov. 2025, 13:00
Omtrent en måned igjen
Alle interesserte leverandører kan levere tilbud gjennom Hyyr. Konkurransen har ingen prekvalifiseringsfase. Tilbudene evalueres direkte, og det er ikke adgang til dialog eller forhandlinger med mindre det er spesifisert av oppdragsgiver.
Nore og Uvdal kommune har stadig behov for større og mindre oppgaver innen utbygging, vedlikehold og oppgraderinger av bygg og infrastruktur. For å unngå å gjennomføre separate anskaffelser for hvert enkelt oppdrag, etableres en rammeavtale. Dette gir oppdragsgiver tilgang til entreprenørtjenester innen grunnarbeid på en mer effektiv og forutsigbar måte. Samtidig sikres entreprenøren kontinuitet i oppdragsmengden og forutsigbarhet i samarbeidet. Formålet med rammeavtalen er å legge til rette for et langsiktig samarbeid mellom oppdragsgiver og entreprenør. Avtalen skal: sikre nødvendig kapasitet og tilgjengelighet for oppdrag innen grunnarbeid, gi forutsigbare priser og vilkår som danner grunnlag for bedre budsjettering, sikre at alle oppdrag utføres i henhold til gjeldende krav til kvalitet, HMS og miljø, bidra til fleksibilitet ved at avtalen kan benyttes for både små og store prosjekter og legge til rette for et effektivt og tillitsbasert samarbeid over tid. Gjennom avtalen ønsker Nore og Uvdal kommune å skape en strukturert og forpliktende ramme som gir trygghet for begge parter og legger til rette for profesjonell gjennomføring av grunnarbeid og VA. Rammeavtale inngås for 4 år. Rammeavtalen vil ikke omfatte arbeider kommunen gjør i egen regi med egen maskin og mannskap, men leie av for eksempel lastebil i kombinasjon med egne gravearbeider kan være aktuelt. Kommunen forbeholder seg retten til å bruke andre leverandører for enkeltarbeid hvis forholdene tilsier det. For større prosjekter vil anbud lyses ut lokalt eller via Doffin. Anslått volum i prisskjema er ikke å anse som en forpliktelse, faktisk volum er avhengig av aktivitet og oppstått behov. Kontraktsbestemmelser ihht. NS 8406.
For arbeid med kommunens vann- og avløpsnett kreves det ADK 1-bevis for involverte parter. Minst en fagarbeider med ADK 1 sertifikat og minimum 3 års erfaring fra tilsvarende anlegg skal alltid være tilstede ved opparbeiding av grøft, fundamentering, om-/gjenfylling samt legging av ledninger og montering av kum/tilhørende utstyr. Entreprenør skal holde seg oppdatert på kommunens VA-norm og vilkår for sanitærabonnement osv. Andre typer oppdrag som kan avropes vil være for eksempel mindre tiltak på veier og plasser, opprydding ved ras over vei, graving for fiber, graving for etablering elbilladere og mindre dreneringsarbeider vedrørende kommunale bygg og boliger. Det forutsettes at tilbyder selv eller ved avtale med andre, har generell arbeidsvarslingsplanskurs for akutte oppdrag i eller ved trafikkert veg. Utførende entreprenør er selv ansvarlig for å søke om gravetillatelse og fremskaffe kabel påvisning og lignende. Det må påregnes å kunne samarbeide med VVS-rørlegger som det inngås rammeavtale med. Ved utskifting av personell må dette godkjennes av oppdragsgiver, og det forutsettes minst like god kompetanse og erfaring. Både skriftlig og muntlig kommunikasjon skal foregå på norsk.
Tildelingskriterier er konkurransekriteriene som oppdragsgiver skal vurdere tilbudene etter
Evalueringsmetode
Tilbud evalueres basert på poeng for hvert tildelingskriterium
Denne konkurransen etablerer en rammeavtale
Hvordan avrop vil bli fordelt mellom leverandører basert på avropsverdi
Avrop tildeles i forhåndsbestemt rekkefølge
Konkurranse mellom kvalifiserte leverandører
27.5 KB